יום חמישי, 19 ביולי 2012

איפור נגד חוות מזור- וכמה תובנות לגבי קופים

Get Microsoft Silverlight
"אני רוצה לעשות ציורי גוף- להפוך דוגמניות לקופות בתור קמפיין נגד חוות מזור" כך אמרה לי חברתי אילה, מעצבת אופנה מוכשרת ופעילה למען בעלי חיים בטלפון ואני שמחתי כמובן לעזור למען המטרה החשובה והצודקת הזו וגייסתי לשם כך את הילה פור, חברה ומאפרת- שאחרי שציירה ציור גוף אחד גם היא השילה את בגדיה למען המטרה החשובה הזו, ואת יוני לינגם ידידי הצייר המוכשר (שהשתמש בציוד שלי, היות ולא היה לו את הציוד שלו באיזור ויצר גורילה וקוף אחר, מאוד יפה). יעל קר, מאפרת מתחילה, הצטרפה לסט ועזרה לכסות את הגוף בצבע וגם חבר של יוני עזר עם הכיסוי של הגוף בצבע, טרום יצירת מרקם השערות.
ניסויים בבעלי חיים הם דבר מיותר ולא מועיל. יש הרבה דרכים אחרות ויעילות יותר לבדוק רעילות ורגישות, או כל דבר אחר למעשה. זאת תופעה ארכאית שאני מאוד מקווה שתיעלם מהעולם מהר ככל האפשר, אבל היות וזה בלוג על איפור אני רוצה לדון בעניינים הטכניים- מאוד פשוט למצוא חומר על נושא של ניסויים בבע"ח, שלצערי הרב עדיין חיים ובועטים בשוק הסיני בעיקר, ובגלל הסינים (שמתעקשים שחברות קוסמטיקה יעשו ניסויים בבע"ח) כל תאגיד אסתי לאודר (אסתי לאודר, קליניק,מאק ועוד חברות טובות אחרות) נכנס לרשימה השחורה של החברות שעושות ניסויים בבע"ח. התשובה המתחמקת שלהם  (ושל תאגיד פרוקטור אנד גמבל גם כן) לגבי ניסויים היא שהם אינם עושים ניסויים למעט כאשר הם נדרשים לבצע אותם- כלומר למעשה הם עושים ניסויים.
יעל יעקובי לביא, מאפרת שנושא בעלי החיים חשוב לה ביותר, כתבה על כך בהרחבה רבה בבלוג שלה.
הצילומים והציור התרחשו בסטודיו של ידיד נוסף (שעבדתי איתו בעבר), מוטי שמש, שהוא אמן רב תחומי- עושה מגוון דברים וביניהם גם מצלם וגם מצייר עם אייר בראש, שעבד עם צוות של 2 בנות שעזרו לו וכמובן שעם האיירבראש הם הספיקו יותר מאיתנו, הציירים שעבדו עם ספוג ומכחול, בהיות האיירבראש כלי זריז ביותר לכיסוי שטחים. את הפנים של הילה ויעל, המאפרות שגם השילו את בגדיהם והצטלמו, אני איפרתי, כמו גם את נירית ואנאבל ממטה המאבק, ואת הילדה שהצטלמה. את הפנים של הילה ויעל (לאחר שעברו איפור איירבראש בגוף) איפרתי כשימפנזות ואת הילדה ונירית איפרתי לקוף שבו עושים ניסויים, מקוק ארוך זנב. כמובן שעבדנו עם תמונה כנקודת התחייסות (תמונה כזו נקראת רפרנס בעגה המקצועית ותמיד כדאי שתהיה אחת כזו)
את אנאבל איפרתי כחצי קוף מקוק וחצי אישה, כדי להראות שגם אנחנו סוג של קופים למעשה.
ללא העזרה של כיסוי הגוף בצבע (וכמובן צוות האיירבראש של מוטי, שהספיקו המון בנות) אין ספק שלא היינו מספיקים מספר בנות גדול כל כך- כאשר יש כמה ציורי גוף לבצע עוזרים הם דבר חשוב ביותר.
מפאת קוצר הזמן קודם כל יעל עזרה וכיסתה את הגוף של נירית ושל הילדה בצבע מים לבן נוזלי של מהרון (שכמובן נסדק לאחר זמן מה- אני מאוד לא ממליצה על שימוש בצבע המים הנוזלי שלהם), אותו דיללה עם מים ואז יצרתי את המרקם של השערות באמצעות מברשת מגרפה (RAKE) וכן באמצעות מברשת סומק כמעט יבשה לחלוטין עם צבע שחור, חום וכתום, כדי לנסות לתת מראה עשיר יותר לפרווה. 3 הקופות האלו יצאו הכי בהירות מכל הקופות, היות ויוני השתמש בשחור כבסיס ומוטי השתמש בכתום כבסיס, אבל טעמי זה הוסיף עניין לצילומים הסופיים.
מפאת קוצר הזמן לא יכולנו להתמסר לריאליזם מדויק של יצירת פרווה, היות והמסר הזה חזק יותר ככל שכמות הדוגמניות גדולה יותר.
כל הצילומים המצורפים הם של שמעון בן אבי מסטודיו פעימות, אלא אם כן נאמר אחרת

 אנאבל זמיר ,ממאבק הקופים, חצי אישה וחצי קופה. מברשת "מגרפה" בפעולה ליצירת מרקם שעיר.

צילום:שמעון בן אבי- יוני הופך אישה לגורילה
המאפרת יעל קר מתגייסת למאבק עם ציור פנים שלי
יוני עם איפור משובח לקוף ייחודי. הרעיון של הדבקת השיער על הפנים- של יעל (מהתמונה הקודמת)
עובדת על נירית ממטה המאבק. מברשת מגרפה קטנה בידי.
הפנים של הילה- ההשראה היתה שימפנזה תינוק, ואחרי התמונה הזו הוספתי עוד מעט כתום כדי שיידמה לגוף- הצילום מהסלולרי שלי

את הבגדים של הילדה צבענו עם צבע מים, אבל אני חושבת שעדיף לצבוע מראש עם אקריליק או גואש את הבגד ולייבש אותו, היות והגופיה שלה היתה עשויה מכותנה ולא הפסיקה לספוג את הצבע, גם אחרי 3 שכבות של צבע ועוד אחת שמוטי הוסיף עם האיירבראש, הגופיה עדיין לא נראתה מספיק לבנה, אז אילה (כבר אמרתי שהיא מעצבת בגדים מוכשרת?) גזרה את הגופיה מתחת לחזה כדי ליצור מעין גוזיה. לחילופין אולי היה כדאי לדאוג לגופיה מבד פחות סופג, אבל בסוף זה נראה סביר.
נירית ממטה המאבק עם תומכת נוספת במטרה
נגד חוות מזור- כמה תומכות במטרת סגירת החווה

וכמו שהבטחתי- הנה כמה תובנות לגבי הפיכת אדם לקוף:
* הפה של קוף באשר הוא מעט יותר רחב מפה של אדם. כאשר מציירים על השפתיים מומלץ לעשות זאת עם צבעי שמן (או עפרונות)- לצורך העמידות.
* הפנים של קוף שונים וארוכים יותר לרוב, ולכמה קופים יש גבות מחוברות. בכל מקרה איזור הגבות בולט יותר ולרוב מעט נמוך יותר מגבות של אדם.
* ארובת העין של קופים היא לרוב שקועה מעט יותר מאשר אצל אנשים. כדי ליצור צל "אוורירי" יותר מומלץ להשתמש בצללית מעל צבע המים
* בכל מקרה, כאשר משנים את צורת הנחיריים מומלץ להתחיל מהנחיריים של האדם
*שיער פזור (גם אם לסוג הקוף המקורי יש שיער קצר) ועיניים פעורות לרווחה מצטלמים מצוין בדרך כלל עם פני קופים.
* כמו בציורי מפלצות- הקווים השחורים הם אלו שעושים את ההבדל (או קווים לבנים במידה ומדובר בקוף שחור כמובן)
קוף ירוק שלי- כמו שרואים הגבות נמוכות יותר והפה רחב יותר
קוף מסוג שונה, ששוב מדגים את עניין הרוחב של הפה

הנה כתבה שעלתה בעניין. היתה כתבה גם ב"חמש עם רפי רשף" (של 3 וחצי דקות)
אל מאבק הקופים בישראל, כולי תקווה שיצליחו במאבק ובהקדם, לטעמי כל אלימות שמצליחים למגר מהעולם היא דבר מצויין.

תגובות מתקבלות בברכה, כתמיד.

3 תגובות:

  1. פוסט מאוד חזק ומאוד חשוב. הצילומים נראים טוב. כל הכבוד על המאבק

    השבמחק
  2. כל הכבוד על העבודה החשובה הזו לקידום המאבק! אפקטיבי ביותר.

    השבמחק