יום רביעי, 22 בפברואר 2012

זהירות!!!!! חומרים אסורים בשימוש לאיפור.

בכל שנה מחדש לקראת פורים אני מתרגזת מחדש בגלל התהומות אליהם ירדו אנשים כדי להרוויח כמה שקלים על חשבון הצרכן ובריאותו.  ניתן לראות בכל מקום מוצרים שמיועדים לאיפור פנים, רובם תוצרת סין ולרבים מהם אין בעצם אישור. במה תבחרו לאפר את הפנים של הילדים הפרטיים שלכם זה כמובן עניינכם, למרות שכאשר בWOW אפשר לרכוש מפוצל שמכיל את כל הצבעים הבסיסיים ב25 שקלים, נשגב מבינתי למה מישהו ירצה לרכוש מוצרים שנותנים תוצאה טובה פחות, אבל זו לא מטרת הפוסט.
מטרת הפוסט היא להרתיע אתכם: אל תשתמשו בטושים של POSTERMAN לאיפור!!!
הטוש עצמו אינו רעיל ומיועד לשימוש על משטחים ללא נקבוקיות (NON POROUS) ובכמה מקומות ברשת מצאתי שיש אנשים שחושבים שהוא הטוש הטוב ביותר לציור של שלטים, אבל מכאן ועד השימוש בו כחומר איפורי המרחק רב.
כך היה כתוב באתר שרבוטים (העתקתי את הכתוב והם תיקנו את הכתוב באתר לאחר הפניה שלי):
טוש POSTERMAN
טוש POSTERMAN
טושים לאיפור, נשטפים במים מהגוף.
ניתן להשתמש בהם גם על גבי חומרים נוספים כמו: חרס, אבנים, עץ ועוד…
לאחר שהתקשרתי לבעלת החנות לעדכן אותה על קיומו של הפוסט הזה ועל התקשורת שלי עם היבואן והיצרן היא אמרה שתשנה את הכתוב באתר ושמי ששיווק לה את הטושים הללו (ספק כלשהו, לא היבואן), שיווק אותם כמוצרי איפור.
בהמון חנויות יצירה מציעים את הטושים האלו או טושים דומים לציורי פנים. הטושים האלו אינם מיועדים לאיפור ואין להם שום תקן שמאשר שימוש קוסמטי.
מעבר לכך, כאשר יצרתי קשר עם היצרן ביפן הוא היה אדיב מאוד וענה לי שהטושים האלו אינם מיועדים לשימוש כזה
הטושים נראים מאוד יפה ויש להם מגוון שימושים, ללא ספק, אבל הם אינם איפור
התעמתתי עם בעל חנות היצירה ביהוד, ספרי דייב, חנות מצויינת עם מגוון אדיר של מוצרים ומכחולים לתחום היצירה ואני תמיד קונה ממנו מגוון של מכחולים, ספוגיות, אבנים ועוד תופינים צבעוניים ומשמחים, רק חבל שהם מוכנים לקחת אחריות על דבר שכזה ומציגים את הטושים הללו ליד צבעים אשר כן מאושרים לאיפור. בעל החנות אמר "כבר 13 שנה אנחנו מוכרים את זה ולא היו בעיות ונמכור את זה עוד 13 שנה", מוזר כי אני אישית מכירה כמה ילדים שהיתה להם פריחה כתוצאה מהעניין, שלא לדבר על כך שהציור הסופי פשוט נראה גרוע בהשוואה לתוצאה של צבעי איפור על בסיס מים.
מילא שהורים ישימו משהו שאינו מאושר על הפרצופים של הילדים הפרטיים שלהם (גם עם העניין הזה לא נוח לי, אבל בתוך כתלי ביתו איש הישר בעיניו יעשה כל עוד הוא לא פוגע בי), אבל הבעיה היא שגם גננות,ליצנים, קוסמים ואפילו מאפרות (ואני משתמשת במושג האחרון בצורה מאוד חופשית, כי מישהי שלא בודקת אישורים של משהו שהיא שמה על לקוחות שלה לא נתפסת בעיני כמאפרת וודאי שלא מקצועית) רוכשות את הטושים האלו לאיפור, כיוון שהם קלים לשימוש.

פניתי ליבואן, גורי לינרו, שהוא זה שלמעשה משווק את הטושים הללו. הגעתי למחסן ושאלתי אותם אם יש להם טושים לאיפור- אמרו לי שכן והפנו אותי אל מנהל המכירות. אצל מנהל המכירות שאלתי איזה אישור יש להם לשווק את המוצר כאיפור וקיבלתי את התשובה ממנהל החברה, נוח רובין, שהם מייבאים את הטוש כ20 שנים וכבר 15 שנים קוסמים וליצנים משתמשים במוצר לאיפור על אף שהיבואן לא ממליץ ולא לוקח אחריות על המוצר בשימוש לאיפור- המוצר מיועד ליצירה. הוא הסביר לי שהם ניסו לפנות אל משרד הבריאות, אבל היות והיצרן אינו חברת קוסמטיקה אין אפשרות להוציא למוצר אישור לשימוש קוסמטי. הם אינם משווקים אותו כמוצר איפור והוא אינו מיועד לאיפור אלא ליצירה. הוא גם אמר שיש עוד 4 יבואנים שיש להם טוש דומה, אבל לי אישית לא יצא להיתקל בטושים דומים של חברה אחרת, אלא רק בטושים האלו, מוצגים בריש גלי כאילו הם מיועדים לאיפור (הם לא מיועדים לאיפור, שלא יהיה לכם ספק לרגע)

הטוש היחיד שבו הייתי משתמשת לאיפור פנים הוא טוש ליינר, שקיים להרבה חברות קוסמטיקה. האחרון בהם שניסיתי הוא זה של קרליין והוא פשוט מעולה כאייליינר- האחיזה שלו מאוד נוחה ולטעמי הפרטי הוא מצייר מאוד בקלות,
אבל כשאפשר לרכוש צבעי גוף לא יקרים בארץ-  בכל סניף של WOW  אפשר למצוא צבעי מים באיכות טובה והצבעים האלו מחזיקים מעמד שנים בלי להתקלקל, כך שהסיבה היחידה הקשורה לאיפור להיכנס לחנות יצירה לקראת פורים היא לרכוש מכחולים או אבנים (עגולות גודל 5MM וחיתוך AB). בחלק מחנויות היצירה אפשר כמובן למצוא מסכות, חלקים נחמדים לתחפושות וכן הלאה, אבל אל תרכשו את הטושים האלו.
לא משנה עם מה אתם בוחרים לאפר, חפשו אישור של משרד הבריאות שהמוצר מותר לאיפור. אקריליק, טמפרה, גואש וכל צבעי היצירה האחרים אינם חומרי איפור ואינם מיועדים לאיפור. תתרחקו מהם.
אפשר כמובן לרכוש מעין עפרונות המיועדים באמת לציורי פנים- אבל בארץ מצאתי בעיקר עפרונות כאלו על בסיס שמן- וגם רכשתי את העפרונות על בסיס שמן כיוון שהם שפתון מעולה להשלמת תחפושות, לטעמי- למרות שאין דבר שישווה לגימור היפה של צבעי מים בקייק (מוצקים שיש להרטיבם מעט) בתוצאה הסופית.
רוצים משהו זול יותר שאפשר להשתמש בו לאיפור פנים? השתמשו בצללית אבקה והרטיבו אותה במעט מים ליצירת בסיס או קווים מבריקים ויפים, ובטוחים לחלוטין.
צבעי מים מקצועיים נותנים תוצאה טובה לאין ערוך והם גם בטוחים יותר.
מזל שיש ציירת פנים מדהימה (תיכנסו לבלוג שלה ותראו בעצמכם) שצילמה את הפריחה שהטושים עושים.

לעניין הטושים האלו שלחתי מייל למשרד הבריאות ואני מאוד מקווה שהם ימגרו את התופעה הבזויה הזו מארצנו הקטנטונת.
בכל מקרה כאשר אתם רוכשים מוצר המיועד לאיפור שימו לב שכתוב עליו בפירוש שהוא מיועד לשימוש קוסמטי, או מיועד לאיפור ולרוב עדיף לרכשו במקום שיש בו מוצרי איפור נוספים, מקום שאפשר ליצור איתו קשר במקרה ומשהו משתבש
היזהרו גם ממתכונים לכאורה שאפשר למצוא ברשת ליצירת צבעי פנים- משהו שבטוח לאכילה אינו בהכרח בטוח לשימוש קוסמטי והתוצאה של המתכונים הללו היא גרועה מבחינת תוצאה.
כאשר אתם מסירים את האיפור עדיף להשתמש במגבונים להסרת איפור או במסיר איפור היות ויש ילדים שרגישים למגבוני הטוסיק של תינוקות ושימוש במגבונים מסוג זה יגרום לתגובה אלרגית.
קניתם את הטושים האלו? הם מאוד טובים לציור על שלטים מאירי עיניים או פריטים אחרים,  אבל הם לא איפור ואל תטעו לחשוב שהם איפור בשום צורה.
לתגובות אני תמיד שמחה ומאחלת לכולם כאן פורים צבעוני, שמח ובטוח. מוזמנים כמובן להפיץ את הפוסט הזה בכל מקום כדי לעזור במיגור התופעה המתועבת הזו.
מזמינה אתכם להסתכל במדריכים שיצרתי לקראת פורים וכמובן לסדנה אישית ומעשית איתי שתכניס אתכם לתחום ציורי הפנים בצורה מקצועית ומעמיקה ביותר- כל מה שאתם צריכים זה את עצמכם ורצון ללמוד.
רוצים איפור יותר מושקע ? אשמח להגיע ולספק את שירותי ליצירת איפור מרהיב לפורים לפי בקשה.

19 תגובות:

  1. תודה על תשומת הלב.
    הטעות תוקנה באתר! והוסרה ההמלצה בנושא האיפור.
    נשמח אם תעדכני את הפוסט
    ארז shirbutim.co.il

    השבמחק
  2. אחלה פוסט-מפיצה גם אצלי בפייג'!!!

    השבמחק
  3. פוסט חשוב מאד! משתפת גם אצלי :)

    השבמחק
  4. כל שנה אפשר למצוא שלל מוצרים שהם ציוד משרדי נטו שמשווקים בתור מוצרי איפור לפורים. וכמעט כל שנה יש איזו כתבת תחקיר באחד העיתונים, וכל שנה המוכר טוען שהיבואן הטעה אותו, והיבואן טוען שהיצרן הטעה אותו, והיצרן טוען שלא היו דברים מעולם והוא לא לוקח אחריות, ובנתיים ילדים מסתובבים עם רעל על הפנים שלהם.
    ואני מפחדת לחשוב מה יש בכל מיני מוצרי איפור זולים שמוכרים בשוק לכבוד פורים :/
    היתרון הגדול של וואו וביוטיקייר שהם מוכרים איפור זול ובטוח לשימוש. תודה רבה על הפוסט החשוב הזה

    השבמחק
  5. תודה על העדכון!!

    השבמחק
  6. שלום רב,
    לא ניתן להגיע למדריכים שציינת בסוף הפוסט.
    מצאתי טוש פנדה שנקרא PARTY COLOR שכתוב שהוא מתאים לעור.
    אפשר איזו המלצה לתכשיר איפור שמתאים לכיסוי משט עור גדול?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. צבעי הגוף של WOW מתאימים והם אינם יקרים.

      מחק
    2. ואל המדריכים אפשר להגיע אם לוחצים על המילה "להסתכל" שנמצאת לפני, משהו לא בסדר במיקום הקישור בקוד של הבלוג ולא הצלחתי לשנות זאת

      מחק
  7. הי מותק
    תודה על הפוסט החשוב מאין כמוהו!!!
    אני לצערי קיבלתי עליהם המלצה חמה ממוכרת בחנות - היא אמרה לי "רק של זיג" - וקניתי אותם בהמוניהם - למרות שעולים ביוקר - מה אני עושה איתם עכשיו?
    אני רוצה להחזיר הכל לחנות שמכרה לי אותם.. אבל חלק פתוחים!!
    ועכשיו - איפה יש חנויות של WOW באיזור השרון?
    צריכה לקנות איפור ומהר!!!

    השבמחק
  8. היי,מה את אומרת על הטושים האלה?
    http://www.artlineworld.com/products/artline/multi/emp_25t.html
    הם גם נמכרים כאיפור לפנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. ככל שאני רואה הוא אינו מיועד לאיפור. זה שעם משהו ניתן לצייר "על כל משטח" לא אומר שכדאי לעשות את זה. בהתחשב בכך שיש חומרי איפור באמת לא יקרים אני לא רואה שום סיבה לרכוש טושים שמיועדים לצייר גם על דברים אחרים. לקנות איפור. רק חומרים המיועדים ומוכרים כאיפור לפי הגדרת המוצר עצמו, מה שלא ראיתי כאן.

      מחק
  9. כל הכבוד חשוב מאוד וטוב שיש עוד אנשים שאכפת להם מיד שיתפתי את הדף על מנת שיראו עוד אנשים ויחכימו תודה שלך

    השבמחק
  10. הי אני מורה לספורט בגנים ואני עוברת בגנים ואני רואה שכל הגננות משתמשות בזה. אני אומרת להם מה שרשמת וחלק אמרו שיפסיקו וחלק אומרת שהם משתמשות בזה שנים ולא קרה כלום עד עכשיו ושהם לא יפסיקו להשתמש. אז אמרתי להם שהם גם יכולות לצייר על הילדים עם גועש ולא יקרה כלום... עצוב ביותר... מה אפשר לעשות?

    השבמחק
  11. שלום!
    קניתי טוב פוסטרמן בחנות יצירה אשר לידו היה שלט שזהו טוש לציור על הגוף. זה בסדר אם אני מציירת איתו על הגוף אך לא על הפנים? באיזה איזורים בגוף מותר? על הידיים או הרגליים למשל זה בסדר?

    אשמח מאוד לתשובה!

    תודה!

    ~אביב~

    השבמחק
  12. לגבי גננות כל הכבוד לך. הדרך היא לפנות למחלקת החינוך בעיר עם הפוסט ומגלים להם שהם חשופים לתביעות נזיקין ועוגמת נפש, לגבי ציור על הגוף- כפי שכתבתי בפוסט אסור לצייר עם הטוש הזה על עור אנושי בכל מקום. גם על הגוף. כאמור יש מגוון חלופות היום כך שזה לא נכון ואף אסור. עוד דבר שפסול בעיני אגב הוא נוהל מרגיז בחוגים בגן לשים חותמת עם דיו של עטים על היד של הילדים כי גם זה אסור להנחה על העור

    השבמחק
  13. שלום לך,
    תודה רבה על ההארה !!
    הוזמנתי (באופן חובבני) לעשות ציורי פנים ליום הולדת,
    רציתי לדעת היכן בארץ אפשר לקנות צבעים שכן מאושרים לשימוש על הפנים, ושלא על בסיס שמן...
    האם את ממליצה על חברה מסוימת חוץ מWOW ?
    בבקשה עזרתך,
    תודה !!

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך במונקו ברחוב כפר גלעדי 1 בת"א- יש להם אישור של הFDA ומכחול אחד מעולה במיוחד בינוני מעוגל שאני ממליצה עליו בחום רב, הצבעים שלהם בהחלט נוחים לשימוש ויש להם מגוון גדול. ניתן גם אצלי להזמין פלטות בהזמנה אישית, קטנות ומאוד שימושיות- פני למייל שלי אם את מעוניינת. הצבעים של WOW יוצאים במחיר מאוד אטרקטיבי יחסית לארץ כך שזו הסיבה שאני ממליצה עליהם ויש לי גם פוסט סקירה על צבעי הגוף שלהם.

      מחק
  14. אני גרה בירושלים ומבינה שהסניף של wow ניסגר פה. איפה עוד אפשר לקנות צבעי פנים לפורים לציורי פנים עבור ילדים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אצל אנה ויסטריך, היא ליד ירושלים, הציוד שלה מעולה וגם השירות נפלא.

      מחק