יום שבת, 24 בספטמבר 2011

עירום בראש השנה- הפוסט מכיל הרבה עירום אמנותי

פסטיבל פשוט, עליו כתבתי כאן כבר בעבר, הוא אירוע המתקיים פעמיים בשנה. פעם אחת היא בשבועות והפעם השניה היא ממש עכשיו, בסוף החודש (ראש השנה). עבורי ציור גוף זו דרך נפלאה לקבל את פניה של שנה חדשה- עשיתי זאת  בשנה שעברה.
צלם-מיקי ברקוביץ'. שיער- חזי יצחק ל'רשת האמנים'. דוגמנית- זוהר בר שלום. איפור- הרמוני רוט שבתאי
מפעם לפעם אני לומדת לקחים ומשתדלת לשדרג את התחרות שבפסטיבל פשוט מפעם לפעם. לצערי הפעם התחרות לא תהיה במזגן, מזג האוויר מתקרר ואני מקווה שיהיה נעים, מה גם שלפחות אמורים להיות צל ומאווררים.
כרגיל- יש פרסים כספיים, החוויה אמורה להיות בהחלט מהנה והפעם הנושא הוא "צדק חברתי" ברוח התקופה.
הפעם  רותם לוץ, שהתחתנה, לא תיקח חלק בפסטיבל.
לעומת זאת ויקה ושרון, שהיו בפסטיבל בשבועות יהיו גם יהיו. נושא התחרות בפעם הקודמת היה "אומנות או למות" והיו כמה יצירות מרהיבות. אני תמיד שמחה לראות כיצד המדבר גורם לפריחה ביצירתיות של אנשים וזה תענוג גדול.
בואו ניתן לקצת תמונות לדבר. התמונות בהמשך הפוסט הן של אישי האהוב והצלם הצמוד שלי- אבי שבתאי,
והסליחה עם שמעון בן אבי, עמי שטיינר ואבי מPHOTOART, ששלושתם צילמו את התחרות באופן מרהיב, כל אחד מנקודת המבט שלו. אני רוצה גם להתנצל בפני המשתתפים שאת התמונות של היצירות שלהם לא הבאתי (והיו כמה וכמה כאלו)
הציור של ויקה

יואב מדגמן. העבודה של רותם לוץ

רותם מציירת מאחור
אין כמו אהבה- רותם ויואב זיידן יחדיו

מקום שלישי- העבודה של ויקטור סופרונוביץ' ויאיר- זה הצד של יאיר. אלה שלי מציצה מאחור...
הצד של ויקטור- העבודה מלפנים


מקום שני- העבודה של ליאון לבקוב- מקעקע בחסד (וגם צייר :))
העבודה של ליאון מלפנים.
המקום הראשון- שיתוף פעולה של יוני ומורן. זה הצד שיוני צייר
וזה הצד של מורן ניומן. מקום ראשון ללא ספק!
טיפים לתוצאות אופטימליות בתחרות:

מומלץ שהדוגמנית תעשה פילינג גוף (ופנים) יום לפני התחרות, כדי שכיסוי הצבע יהיה חלק ואחיד יותר. כדאי גם שהדוגמנית תניח קרם לחות על כל הגוף לילה לפני וכן מיד כאשר היא קמה בבוקר התחרות (כאשר יש הפרש של שעה לפחות בין ההנחה לתחילת הציור) כדי שהעור יהיה במצב אופטימלי.
במידה ומשתמשים בחוטיני כדאי לבחור בחוטיני מיקרופייבר ללא תפרים ורצוי שהוא יהיה בצבע עור ולא שחור או לבן על מנת שהצבע ייתפס עליו בצמורה הטובה ביותר.
חשוב להקפיד על כך שהדוגמנית תשתה ותאכל במהלך היום.
מדי פעם יש לשנות את מנח הדוגמנ\ית כדי שהשרירים לא יתפסו- זה יום ארוך וחשוב שהדוגמנ\ית יכנסו לדמות אותה רוצים להציג והרבה יותר קל להתחבר לדמות כאשר לא רעבים והשרירים לא תפוסים.
אפשר כמובן להמליץ לדוגמנ\ית לעשות מתיחות לפני הציור.
רצוי לדמיין את תהליך העבודה שלך כצייר\ת- מה יהיה מנח הגוף שלך ושל הדוגמנ\ית, איזה חלק תצייר\י קודם, מה סדר העבודה, על מנת להגיע יותר מאורגנ\ת. את הציור על הישבן כדאי אולי לשמור לסוף על מנת שהדוגמנ\ית תוכל\יוכל לשבת או ללכת לשירותים בנוחיות רבה יותר ובלי להרוס את הציור.
כדאי לוודא שאין לדוגמנית נטייה ללחץ דם נמוך, אחרת יש סכנה שתתעלף. חשוב גם לוודא שהדוגמנ\ית מודע\ת לכך שהיא\הוא קנבס ואין לה\לו אמירה בשום צורה לגבי מה שמצוייר או סגנון האיפור.
אני ממליצה לבחור בדוגמנית שאינה בעלת חזה גדול מדי לתחרות או לחילופין בעלת חזה זקור על מנת שהצבע לא יימרחץ. לחילופין כדאי לשקול שימוש בגבר כדוגמן.
כאשר מציירים על איזור החזה של אישה כדאי לבדוק איך הציור נראה כאשר הדוגמנית עומדת, היות והמנח של החזה שונה בישיבה מאשר בעמידה או בשכיבה.
דרך טובה לצייר מתחת לחזה של אישה הוא לבקש מהדוגמנית להרים ידיים למעלה- הפעולה הזו מרימה את החזה ומקלה לגשת אליו עם הציור.
אני אישית ממליצה לא לצייר קווים דקים רבים או דוגמאות מורכבות על מפרקים וגם לא מתחת לבית השחי או על הצוואר כיוון שהאזורים בהם יש תנועה רבה עשויים להימרח בקלות רבה יותר- גם אם הדוגמנ\ית לא מזיע\ה יש חיכוך של האיזורים האלה כאשר הדוגמנ\ית נע\ה.
ריסים מלאכותיים משדרגים בדרך כלל את ציור הגוף באופן מהותי, כך שכדאי לשקול שימוש בהם.
על מנת להקל על ההסרה בסוף היום כדאי להמליץ לדוגמנ\ית להביא שמן תינוקות ומגבונים כדי להסיר את הציור בקלות רבה יותר. ליפה גם מייעלת את ההסרה ולאחרונה שמעתי שכדאי לשפשף את הגוף בשמפו תינוקות לפני שמפעילים את המקלחת.

קישור לציור של דוגמנית- להוריד את התמונות ולשמור: http://www.bodypainting.it/- נכנסים לקישור לקטגוריית School. בוחרים בBOZZETTI- יש שם תמונות מצוינות של דמות אדם לסקיצה.
אני מאוד סקרנית לראות מה יציירו השנה בפשוט. הנושא "צדק חברתי" הוא נושא מעניין ואני תוהה מה ייצרו אנשים וכיצד הם יסבירו את העניין. זה שבטוח, השיפוט השנה יהיה קשה אבל בטוח שיהיו תמונות מרהיבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה