יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

קצת על איפור מינרלי וצעד אחר צעד צבעוני.

היום יש מגמה של מעבר לטבעי ונטול חומרים ותוספים המסכנים את הבריאות (כאילו לא כל העולם רווי במתכות כבדות כתוצאה מהמהפכה התעשייתית וההזנחה הפושעת של חברות רבות בארץ).
המגמה הזו הגיעה כמובן גם לעולם האיפור ומתבטאת באיפור מינרלי.
אני נחשפתי אל חברה ישראלית של בחורה מקסימה בשם שרית, בעלת חברת Mineralz, ששלחה לי דוגמיות להתנסות, ארוזות בצורה שלא מביישת שום חברה, ואף יכול להיות שיש לאחרים מה ללמוד ממנה....


הדוגמיות הארוזות- שאפו על ההשקעה.
שאלתי את שרית כיצד היא יוצרת את כל הגוונים ללא פיגמנטים, אלא רק ממינרלים? שרית ענתה כי בין המינרלים השונים יש כאלו לבנים - כמו טיטניום דיאוקסיד, צינק אוקסיד ולהבדיל טלק (שבו שרית לא משתמשת) והם לא מעניינים במיוחד מבחינת צבע.
המינרלים נותני הצבע הם חומרים כמו Iron Oxide (שזה שם יפה לברזל מחומצן או חלודה ), אשר נותן את כל הקשת שבין צהוב בהיר, דרך חומים, אדומים ועד לשחור.
צבעים כמו ירוק, כחול וסגול ניתנים גם להשגה באמצעות תחמוצות כרום, אולטרמרין (כחול סינתטי), קרמיין (אדום עז שמופק מחרקים) וכו' שחברות איפור מינרלי רבות משתמשות בהם - אבל שרית מעדיפה לא להשתמש בהם, אלא במינרלים בטוחים לחלוטין כמו ברזל, אלומיניום ובדיל שבציפוי על מיקה נותנים את כל צבעי גלגל הצבעים הבסיסיים, ומשם שרית יכולה לערבב למעשה כמעט כל גוון שיעלה על הדעת.
לכן ניתן לראות למשל צללית ירוקה וצללית סגולה עם אותם המרכיבים, כי בשניהן נוצר הצבע בציפוי של (למשל) Tin Oxide על מיקה, אבל אופן הציפוי וטמפ' העיבוד יוצרים צבע שונה לחלוטין. בכל מקרה שרית עובדת עם ספקים גדולים מאושרי FDA מארצות הברית, גרמניה ויפן והתכולה אמינה לחלוטין.


כמובן שבנוסף יש מינרלים שנותנים גוון מתכתי, גוונים דואוכרומיים משני צבע לפי זווית האור ועוד אפשרויות שיוצרות ממש לונה פארק של צבעים.
לפי שרית מי שאלרגית למתכות, בד"כ אלרגית למתכות כבדות יחסית כמו ניקל, נחושת וכסף. שרית נמנעת משימוש בגוונים המבוססים על מתכות אלו, כמו גם באדום (קרמיין) המופק מחרקים (משיקולי צמחונות), אולטרמין כחול שהוא סינתטי ומאד נפוץ בקוסמטיקה וגווני ירוק כרום. מתכות קלות כמו ברזל, אלומיניום ובדיל נפוצות מאד בעולם סביב לנו (למשל הצבע האדום של אדמת החמרה) ולכן מאד נדיר שאדם יהיה אלרגי להן.
שרית גם כל העת מתעדכנת ב skindeep לגבי המרכיבים, ומוסרת את המוצרים ל review שלהם, Mineralz קיבלו בקישור המצורף ציון 2 מתוך 10 (10 זה המזיק ביותר לבריאות).


http://www.cosmeticsdatabase.com/product/270730/Mineralz.biz_Behind_Blue_Eyes_%2847%29_EyeShadow/?prod_id=270730




שרית מחליטה ליצור גוונים על פי השראה. כששאלתי את שרית מהיכן היא מקבלת השראה היא ענתה "אני רואה צבעים בכל מקום, גם במקומות שבכלל לא קשורים לאיפור כמו ספרי ילדים, ובאה לי המחשבה "זה יכול להיות סומק נהדר!". לפעמים אני נתקלת בטקסטורות של בדים שנותנות לי רעיונות לצלליות. לפעמים בא לי "שגעון" לחקור איזה תחום (למשל: צלליות מטאליות, או צלליות דואו-כרומיות). לפעמים צבע של לק מביא לי חשק לייצר משהו, ולפעמים אני רואה מוצרי איפור קיימים (כמו הפרפ אנד פריים של מאק) שנותנים לי דרייב לעשות להם חיקוי טבעי, בלי כל התוספים המלאכותיים והפלסטיים - אז אני עושה (פודרה 300 שלי היא החיקוי של הפרפ אנד פריים). הכל מסביבי נותן לי השראה, וזאת הרגשה נהדרת."
אין ספק שאני יכולה להתחבר לעניין הזה של השראה בכל מקום כמאפרת.


אז מה קיבלתי להתנסות?
צללית אסיד קווין - מוצר יחסית ותיק בגוון טורקיז עם פיגמנט חזק, שאהבתי מאוד.




צללית צ'יקיטיטה - שרית ייצרה אותה כתואמת סאטין טאופ, בעקבות המון בקשות מלקוחות. והיא באמת די דומה לסאטין טאופ של מאק.


צללית היט דה לייטס - צללית זהובה מקולקציית "מטאליקה", עם אפקט מתכתי דרמטי, אבל הייתי צריכה להשתמש בכמות גדולה יחסית לטעמי בהשוואה לצלליות אבקה אחרות (של מאק, למשל)


צללית דיג אה פוני - צללית ורודה עדינה ומנצנצת. מתאימה גם להארות- וזה בדיוק השימוש שעשיתי בה.


פודרה סמות' קרימינל - הפודרה רבת המכר של Mineralz. זו פודרה שקופה שדומה לפרפ אנד פריים של מאק.


מייק אפ קולורד ספייד - מייק אפ בגימור מואר בגוון חום צהבהב בינוני.


מייק אפ איניואנדו - מייק אפ לכיסוי מלא בגוון חום צהבהב בהיר, אך לצערי הוא לא היה בהיר מספיק עבורי אלא כהה לגוון העור שלי.


צללית הולי סמוק - מקולקציית פאנקד, שהן צלליות שחורות עם תתי גוון שונים. הצללית הזו היא עם גוון ירקרק זבוב. התוצאה היתה יותר אפורה מאשר שחורה על היד ועל העין, אבל השתמשתי בכמות באמת פעוטה.



הדוגמיות פתוחות


סווטץ' לפי סדר הדוגמניות הפתוחות. דיג אה פוני מנצנצת לה ממש בעדינות בקצה.
אז מה עשיתי עם כל הדוגמיות? התנסיתי וערבבתי את הצלליות על העפעף שלי ואני מצרפת כאן את התוצאה, צעד אחר צעד.

העין שלי מקרוב. פלואידליין BLUE PEEP של מאק וצללית קרם 01 של אלמיי כבסיס
מעל הפלואידליין- הצללית אסיד קווין

תוספת של היט דה לייטס ומעליו אסיד קווין, עדיין ללא טשטוש

טשטוש, תוספת של דיג א פוני עד הגבה, תוספת של צ'יקיטיטה בצמוד לריסים ומעט בקצה החיצוני של האסיד קווין

תוספת של הולי סמוק בקצה של אסיד קווין. אייליינר משורטט עם מכחול ציור 00-
ערבבתי אסיד קווין והולי סמוק עם מיקסינג מדיום של MAC לאייליינר

קצת מסקרה כחולה של פופה לסיום. הקונסילר הוא ליפט 02 של MUFE.

העמידות של הצלליות היתה משביעת רצון- אבל עם צללית קרם כמעט כל צללית מחזיקה עלי מעמד. כך או כך שמעתי דברים טובים על העמידות של המוצרים גם מחברות.
קישורים למאמרים נוספים למעוניינים בהרחבת הידע בעניין איפור מינרלי. הנה הקישור לאתר ובו מגוון המוצרים הנרחב של Mıneralz. המשלוח יעיל, המחיר סביר לחלוטין והשירות מצויין, כמו שציינתי.
מי שרוצה להתנסות במוצרים ולראות אותם בעיניים (היות ואני יודעת שלא כולם בעידן האינטרנט באופן מוחלט ובהחלט אין תחליף לבחינה של איפור בLIVE) אפשר להתרשם מהם אצל קוסמטיקאיות שמוכרות אותם, או כמובן להזמין מהאינטרנט כמות מוקטנת.
ואם כבר אני משתעשעת אז הוצאתי את צבעי הקעקוע
ועם מכחול דק השתעשעתי להנאתי, על הדרך.


כמו שראיתם מהצעד אחר צעד שצירפתי, אני לא מפחדת להתנסות בצבעים או שילובים כך שאם יש בקשות למראות מסוימים אפשר ליצור איתי קשר במייל ואשמח לנסות לשלב את הצבעים המבוקשים.
כתמיד, אני שמחה לשאלות, תגובות, הארות והערות.

3 תגובות:

  1. WOW מהמם ! אהבתי את שילוב הצבעים הנועזים ! מה שרואים בתמונות אלו דוגמיות או גודל מלא ? ולכמה זמן זה מספיק ?

    שרון טל

    השבמחק
  2. בתמונות אלו דוגמיות ולא גודל מלא. אני חושבת שבשימוש זהיר (לפחות עבורי) גודל של צללית יכול להספיק לשבוע או שבועיים. בכל מקרה אני ממליצה להניח בסיס עמיד מתחת.
    דוגמית של המייקאפ והפודרה תספיק לפחות זמן, כמובן.

    השבמחק
  3. זה נראה יפה מאוד! הצבעים יפים, עזים כאלה, לא רואים הרבה כאלה. מישהי יודעת אם אפשר להשיג אותם גם לא אונליין ברשת? לחסוך את הכסף והטרחה והדאגה שמשהו יקרה למשלוח בדרך.. תודה!

    השבמחק